Piškvorky


Jedny z prvních piškvorek na českém internetu, ne-li vůbec první. V době kdy jsem je umístil na net, jsem netušil, že je dobré se pod svoje dílo podepsat. Později se tento jednoduchý prográmek objevil jako výukový příklad na jednom programátorském webu. Kód piškvorek je v javascriptu a je dostupný přímo uvnitř této stránky. Když jsem se ohradil proti neoprávěnému použití díla, dostalo se mi odpovědi, že by to mohl říct každý a že autor článku prý někde našel tyhle moje piškvorky na webu a že už neví kde. Stalo se to už někdy v roce 1998, nevím přesně. Princip však je mnohem starší a části pocházejí ještě ze školních lavic jako domácí úloha pro hodinu výpočetní techniky a to v roce 1989. Algoritmus není nejchytřejší a má své mouchy. A možná právě proto, že algoritmus není úplně nejchytřejší, stal se oblíbeným, protože jej porazí i slabší hráč. Mě osobně přestávají logické hry bavit tehdy, když neustále prohrávám, což se u kvalitních piškvorkových algoritmů blíží pravděpodobnosti 100%.

(C) 1989,1998,2010 Pavel Chalupa, šíření je povoleno za podmínky uvedení autorských práv!

Zkuste i další moji logickou hru Kameny.